13 Aralık 2011 Salı

LAZ OLMAK

Cumartesi günü hürriyet gazetesinin cumartesi ekinde artvin ile ilgili bir yazı vardı şükriye tutkun ve uğur bayrak tutan ile artvin üzerine rötortaj .Sabah okuyunca fatma ablamı aradım kendisi artvin arhavili  gerçek lazdır.Bende kardenizliyim fakat laz değilim .İstanbul doğumluyum fakat giresunluyum.
Fatma ablamın oğlu ile beraber fıkra gibi bir olayıda var.Bir gün oğlu ile beraber dışarıya çıkacaklar eşide dışarıda eşinin anahtarı yanında yok. Cep telefonunuda almamış.(.Biz henüz tanışmamıştık)Ne yapalım nereye bırakalım diye düşünürken aklına su saati kutusu geliyor anahtarı bırakıyorlar. Lazca not yazarak  kapıyada sıkıştırıyorlar .Eşi notu okuyunca anlıyor anahtarı alıyor.

Duyunca çok şaşırdım10 yıl önceki olay aklıma gelince çok gülüyorum.Fatma ablaya sordum hırkız gelseydi laz hırsız olsaydı diye fatma ablanın cevabını hiç unutmam YELİZ LAZLARDAN HIRSIZ ÇIKMAZki. İnsan memleketine akrabalarına bu kadarmı bağlı olurlar .Onların ailesini görünce çok özenirim ve allah birbirlerine bağlı aileler versin.

 İYİKİ FATMA ABLACIĞIM SENİ VE AİLENİ TANIMIŞIM.

2 yorum:

  1. lazlara ben de bayılırım... hayata bakışları çok hoşuma gider..

    YanıtlaSil
  2. Gerçek laz kökenli insanlara hepimizin ihtiyaçları vardır.

    YanıtlaSil